Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej
strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron
internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony Portalu Zbiórek Publicznych
www.zbiorki.gov.pl .
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej
z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych
podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że:
Treści nieobjęte przepisami
W związku z powyższym, mogą nie posiadać wymaganych elementów dostępności cyfrowej.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o poradnik opublikowany przez
Ministerstwo Cyfryzacji-Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2.
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
porządkującej funkcji nagłówków oraz innym udogodnieniom wprowadzonym pod kątem
czytników ekranów. W całym serwisie włączony jest tzw. fokus, czyli domyślne
oznaczenie aktywnego linka czy pola formularza. Fokus przemieszcza się po wszystkich
widocznych elementach aktywnych strony w logicznej kolejności. To pozwala na
wygodną obsługę serwisu np. użytkownikom niepełnosprawnym ruchowo czy w znacznym
stopniu niedowidzącym.
samym oknie. Dzięki temu użytkownik ma pełną kontrolę nad swoją przeglądarką.
Skróty klawiaturowe
Korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za
pomocą klawisza Tab.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Katarzyna Ostaszewska - mejlowo katarzyna.ostaszewska@mswia.gov.pl lub telefonicznie 47 728 71 92.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy
termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny
sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści,
wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową,
masz prawo złożyć skargę.
dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie
dostępności cyfrowej.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Siedziba główna wraz z biurem przepustek i biurem podawczym (wejście od ulicy Rakowieckiej)
budynek przy ul. Rakowieckiej 2a w Warszawie
budynek przy ul. Domaniewskiej 36/38 w Warszawie
budynek przy al. Jana Chrystiana Szucha 2/4 w Warszawie
zobacz opis dostępności architektonicznej dla wszystkich lokalizacji Ministerstwa
ul. Stefana Batorego 5
02-591 Warszawa
ul. Rakowiecka 2a
02-591 Warszawa
ul. Domaniewska 36/38
02-663 Warszawa
al. Jana Chrystiana Szucha 2/4
00-582 Warszawa
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Jak wnioskować o tłumacza polskiego języka migowego: brak