Zgłoś lub rozlicz zbiórkęZgłoś lub rozlicz zbiórkę elektronicznieJak prawidłowo zgłosić lub rozliczyć zbiórkę? Zgłoś lub rozlicz zbiórkę papierowo

Deklaracja dostępności


Deklaracja dostępności


Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej
strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron
internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony Portalu Zbiórek Publicznych www.zbiorki.gov.pl .

  • Data publikacji strony internetowej: 1 lipca 2014 r.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 13 marca 2021 r.


Stan dostępności cyfrowej


Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej
z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych
podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.


Niedostępne treści


Niezgodność z załącznikiem

  • mogą zdarzyć się sytuacje, że pomimo starań redaktorów serwisu, pewne dokumenty
    opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że:
    • pochodzą z różnych źródeł,
    • zostały opublikowane w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji,
    • opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej;
  • Na stronie występują problemy z kontrastem kolorów
  • Strona nie posiada prawidłowo określonego atrybutu języka


Treści nieobjęte przepisami

  • Artykuły pomocnicze zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
    W związku z powyższym, mogą nie posiadać wymaganych elementów dostępności cyfrowej.
  • Dokumenty archiwalne mogą nie być w pełni dostępne.


Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji: 13 marca 2025 r.
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 13 marca 2025 r.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o poradnik opublikowany przez
Ministerstwo Cyfryzacji-Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2.


Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

  • Nawigacja jest też przyjazna dla osób niewidomych dzięki wzorcowym tytułom podstron,
    porządkującej funkcji nagłówków oraz innym udogodnieniom wprowadzonym pod kątem
    czytników ekranów. W całym serwisie włączony jest tzw. fokus, czyli domyślne
    oznaczenie aktywnego linka czy pola formularza. Fokus przemieszcza się po wszystkich
    widocznych elementach aktywnych strony w logicznej kolejności. To pozwala na
    wygodną obsługę serwisu np. użytkownikom niepełnosprawnym ruchowo czy w znacznym
    stopniu niedowidzącym.
  • Linki - także te prowadzące do serwisów zewnętrznych - zawsze otwierają się w tym
    samym oknie. Dzięki temu użytkownik ma pełną kontrolę nad swoją przeglądarką.


Skróty klawiaturowe

  • Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
    Korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za
    pomocą klawisza Tab.


Informacje zwrotne i dane kontaktowe


Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Katarzyna Ostaszewska - mejlowo katarzyna.ostaszewska@mswia.gov.pl lub telefonicznie 47 728 71 92.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść.
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy
termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny
sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści,
wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.


Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością


Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy
zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową,
masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu
dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie
dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji,
  • Adres: ul. Stefana Batorego 5, 02-591 Warszawa,
  • mejl: kontakt@mswia.gov.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.


Pozostałe informacje


Dostępność architektoniczna


Siedziba główna wraz z biurem przepustek i biurem podawczym (wejście od ulicy Rakowieckiej)
ul. Stefana Batorego 5
02-591 Warszawa


budynek przy ul. Rakowieckiej 2a w Warszawie
ul. Rakowiecka 2a
02-591 Warszawa


budynek przy ul. Domaniewskiej 36/38 w Warszawie
ul. Domaniewska 36/38
02-663 Warszawa


budynek przy al. Jana Chrystiana Szucha 2/4 w Warszawie
al. Jana Chrystiana Szucha 2/4
00-582 Warszawa


zobacz opis dostępności architektonicznej dla wszystkich lokalizacji Ministerstwa


Dostępność komunikacyjno-informacyjna


Jak wnioskować o tłumacza polskiego języka migowego: brak